#RF15: Snapshots, strøtanker og eurekamomenter – torsdag

   


7.31, Snab: Tænker pludselig over, hvorfor der ikke er adgangsstyring, rødt/grønt lys og pitopdeling længere på Grøn. Måske skulle jeg bare stå op i stedet.

11.56, Snab: Folk, der spiller frisbee …

Sarabi

Sarabi

12.07, Snab: Linedance og mantwerking til Sarabi på Pavilion. Alle otte på scenen klædt i hvidt. Har selv valgt en mere sommerlig påklædning, sorte jeans og sort skjorte.

12.25, Smølle: Naboerne spiller C.V. Jørgensens ‘Costa del Sol’. I sagens natur den bedste sang, vi kommer til at høre hele ugen. Men også et passende valg her til campingens Strandvej, hvor vi drikker bubbly i lukket kreds … daaaahling!

Costa

13.27, Danni: Mænd i 30’erne – en del med østjysk dialekt – fylder Hovedbanegården. Så må det være i dag, Muse spiller.

13.44, Smølle: Om jeg elsker Veronica Maggio? Jeg har to ører og et hjerte, har jeg ikke?

13.52, Snab: ’Der kan komme tårer,’ erklærer blogbroder Smølle før Veronica Maggio.

14.00, Danni: Den her lejr trigger min suburbia angst.

Angst

14.02, Fez: Veronica Maggio trodser varmen. Indtager Arena i kunstig pels. Fuskpels, som det så smukt hedder på svensk.

14.18, Danni: Ezra Furman selv på scenen til lydprøve i Gloria – iført lårkort rød kjole. Han spiller riffet til ‘Wild Thing’ og har saxofonist med. Det tyder alt sammen lovende.

14.20, Snab: Veronica Maggio kommenterer begejstret ’Alien knepper ko’. Klassiker. Hun har selv prøvet at ligge og fryse ude på campingområdet fortæller hun. Uppsala rocks!

Veronica får øje på Alien knepper ko

Veronica Maggio får øje på Alien knepper ko

14.26, Smølle: Maggios sange får mig hver gang. Kæmper med tømmermandssentimental tuden konstant. Selv i ‘Välkommen in’, der er glad som en hvalp.

14.29, Køster: Til Veronica Maggio på Arena. Fin, kvik pop som kun svenskerne laver den. Min første Arena-koncert i år. Ja, det er jo som om man aldrig har været væk.

14.32, Anders: Veronica Maggio stråler som en indtagende hybrid af Monica Zetterlund og … Kim Wilde. Hvem kan ønske sig mere?

Fletninger 214.42, Snab: Er omgivet af virkelig mange piger med fletninger. Bandet er til gengæld svensk hipster-kvalitet. Nu har de endda alle sammen smidt solbrillerne. Veronica Maggio er fantastisk. Svensk pop, som kun svenskere kan lave den. Åh, den vemod.

IMG_1738

14.43, Danni: Der er Bowie- og Reedcharme på Gloria med Ezra Furman. Skramlende sange, blæser, udkrængende vokal. Fryd.

14.55, Anders: Veronica Maggio synger “Jeg kommer”, og publikum går i ekstase!

14.55, Danni: ‘I’m a jew through and through, and now I’m gonna write you a bible’, synger Ezra Furman nu. Sandt nok: Hans jødiske tro gør, at han ikke optræder under shabbat … Det forhindrer ham til gengæld ikke i at bære make-up og perlekæde.

14.58, Køster: Veronica Maggio. Man skal altså være lavet af sten for ikke at få tanker i stil med at stikke af til en græsk ø med hende og en kasse billig tequila.

15.01, Smølle: ‘Hela huset’. Pessimistisk eufori. Vidunderligt.

15.04, Smølle: ‘Snälla bli min’. Mit hjerte brister.

15.08, Snab: Blogbroder Smølle har tårer i øjnene under ’Sergel’s Torg’. Forstår ham. Der er også forbandet meget støv.

15.09, Køster: Lige NU er der payoff på de tusindvis af sure timer i stinkende øvelokaler for Veronica Maggios backingdrenge. ‘Jag Kommer’, ‘Sergels Torg’. Folk elsker VM+band her på Arena.

15.14, Danni: Det er outsidernes time hos Ezra Furman. Først en sang om ‘body shaming’ og nu ‘My Zero’ dedikeret til ‘alle dem, der er løbet hjemmefra og ikke kan vende tilbage.’

15.20, Smølle: Hvad jeg elsker — blandt mange andre ting — ved Veronica Maggio er, at hun kan slutte af med et 1-2-stød med ‘Snälla bli min’ og ‘Sergels Torg’, to af nyere tids mest utrøstelige nordiske downer-sange, og at man alligevel forlader stedet lykkelig. Veronica Maggio er vidunderlig.

15.38, Snab: Varierer gårsdagens menu bestående af Dixie-burger og flæskestegssandwich. Snupper en Oxburger. Virkelig gode fritter. Der er hverken brug for træflis eller køreplader, men vi kan da heldigvis brokke os over, at det nu er blæst op.

15.53, Danni: De er der hvert år: Koncerterne, hvor publikum går og siger ‘hvad skal vi egentlig høre’ og ‘hvem er det’ inden koncerten begynder og bagefter jubler, mens kunstneren benovet ser til. Sådan en koncert var Ezra Furmans. Et gennembrud i et lille hjørne af musikverdenen.

Iron Maiden til Jupiter16.12, Snab: Elsker, at der står en fyr i Iron Maiden-vest og groover med til Jupiters meget stramme afrofunk.

16.14, Fez: Jupiter & Okwess ligner noget fra George Clintons overskudslager. Kapper, mexicansk brydermaske og seje solbriller. The Funk lever i DR Congo.

16.15, Danni: Står bag Susan K fra Paradise Hotel i en ølkø. Hun taler om fordelene ved Smukfest.

16.15, Køster: Til Jupiter & Okwess International på Arena efter en velfortjent, men meget lille Kristinedal-burger. Jupiter er backingbandet for det store afrobrag efter Paul McCartney lørdag. Det lover godt. Trommeslageren spiller med mexicansk brydermaske.

Bryder

16.17, Køster: Lidt bizart at høre så fantastiske afrobeatmusikere en knaldende solskinsdag på en dyrskueplads. De fyre kan deres kram, men settingen er hård.

16.35, Danni: Typisk. Ville ha’ været til Jupiter & Okwess, men er efter socialt pres endt i græsset foran Steve Gunn. Sku’ ha’ modstået. Pænt kedeligt.

16.37, Smølle: Aversion #157: Folk, der insisterer på at sidde ned i gruset indtil koncerten er ved at starte. Mens alle andre tordner i deres retning, fordi de tror der ikke er nogen dér.

16.44, Køster: Jupiter & Okwess på Arena fejlede ikke en skid, men måtte til Father John Misty på Avalon. Teltet er allerede godt fyldt op til hipsternes yndlingssangskriver, her et kvarter inden kickoff.

Avalonudsyn17.01, Danni: Fortsat ikke fan af Avalon. Bag disse mennesker er storskærmen. Men den er næsten umulig at se med mindre man er høj nok til at se scenen.

17.03, Køster: Father John Misty går på med ‘I Love You, Honeybear’. Årets første goosebumps.

17.04, Danni: … så er det selvfølgelig en slags trøst, at de slet ikke bruger storskærmen.

17.06, Danni: ‘Hahaha! der er en alien, der boller en ko!’ Alien & Ko får nye fans hvert år … Og Father John indleder også dialog med Alien: ‘Gotta leave that cow alone, dude.’

17.07, Smølle: “You’re faking an orgasm, man”. Father John Misty fik hurtigt øje på den plagede ko.

17.11, Smølle: Father Johns hofter ruller som kuglelejer. Han ligner en mand med en lækker kone, der har været afsted på turné meget længe.

17.15, Anders: Father John Misty kan bære et jakkesæt på den der skødesløse måde, som ellers kun Nick Cave og Tom Waits formår. Og så kan han levere en storladen, følsom rockhymne.

17.17, Danni: Nå, timerne med årets største programsammenstød i gang. Går fra yderst vellydende Misty for at fange et par numre med Ryan Adams inden St. Vincent. Og når slet ikke SOAK.

17.24, Danni: Rammer Orange-pladsen præcis, som Ryan Adams går i gang med ‘New York’. Det var altså et stærkt nummer dengang i starten af årtusindet. Og det står stadig stabilt i vinden foran Orange.

17.24, Køster: ‘Strange Devices’ er altså et fint nummer. Og nu: ‘Only Son Of The Ladiesman’. Elsker indtil videre alt ved Father John Misty.

17.25, Køster: Jeg tror faktisk, jeg vil være Father John Misty.

17.27, Anders: I går hyldede Pharrell gang på gang ”your beautiful Danish blood”, og nu lykønsker Father John Misty publikum for ”your wonderful gene-pool”. Hey, nu skal ser ikke gå mere raceteori i den, venner!

17.31, Danni: Hurigt vurderet: Ikke den store gnist at spore hos Adams. Ned og få en god plads til St. Vincent.

17.31, Smølle: FJM er karismatisk, skalpel-skarpt sarkastisk og synger i øvrigt som en drøm. Stakkels gamle J Tillman får svært ved at gøre comeback

17.42, Snab: Der er sol over Orange, hvor få tager notits af Ryan Adams. Han er god, når han spiller langsomt.

17.50, Smølle: Det her er helt specielt. Helt forrygende.FJM

17.52, Køster: Father John Misty giver mig lyst til at låse mig selv inde i er aflåst værelse med hans album i et par dage. Alle sangene fra ‘I Love You Honeybear’ sidder lige i kommodeskuffen. Årets koncert so far.

17.54, Køster: Elsker mutte, langhårede sidemen med skæg. Father John Misty har to af dem. What are you gonna do?

18.00, Danni: Ganske moderat fremmøde til St. Vincent ved koncertstart. Misty og Adams holder på folk.

18.01, Køster: Father John Misty slutter med at vælte et keyboard i en smadderversion af ‘The Ideal Husband’. Man crush galore. Glæd jer til Vega i efteråret.

18.01, Smølle: Mine venner troede, de skulle se en fredelig singer/songwriter man ville småsove til. Men “Vi blev revet rundt som koen deroppe.”

18.15, Danni: Man slår og river sig på St. Vincents guitarfigurer. En sjældent vellykket kombination af teknisk ekvilibrisme og temperament. Og så har vi ikke talt om de stramme melodier, den minimalistiske koreografi eller hendes vokal endnu.

Foxygen18.20, Køster: Den meget lille og meget fanatiske Foxygen-fancrowd er på plads inden koncerten på Avalon om 40 min.

18.23, Snab: Er ikke sikker på, jeg forstår St. Vincent i dag. Bliver rastløs og smutter videre.

Harmonikasolo til Ferro Gaita.

Harmonikasolo til Ferro Gaita.

18.34, Snab: Ankommer til Pavilion lige midt i en hamonikasolo fra Ferro Gaita. Sender foto til harmonikaelskende Fez.

18.37, Fez: Oplever til St. Vincent igen, at lyden uden for Arena er bedre ind indenfor. Vokalen mudrer og overdøves af musikken. Ude i solen lyder alt klart. Og højt.

18.47, Køster: Sidder lige i solen og fordøjer indtrykkene fra sektleder Misty. St. Vincent lyder også godt uden for Arena.

18.49, Snab: Åh, nej! Der er kædedans blandt publikum til Ferro Gaita. Kaster lidt op inde i mig selv.

18.51, Danni: I går vidste Pharrell ikke helt, hvor han var. I dag ved St. Vincent præcis, hvor hun er, og fortæller, at ‘Festen’ er en af hendes yndlingsfilm.

18.54, Snab: Er vild med scenevagterne på Roskilde. Skarpe, venlige og servicemindede. De trækker en vogn med vandbalje og plastikkrus rundt på pladsen ved Pavilion og deler ud. Klasse.

19.00, Smølle: Normalt elsker jeg St Vincent, men det fænger ikke i dette sekund. For abstrakt efter FJM’s rene opvisning.

Vince19.09, Danni: Vincent løb fra scenen. Vendte tilbage på en båre. Nu ligger hun så der og synger ekstranummer. Det gi’r sin egen mening efter et befriende excentrisk show.

19.17, Nykjær: At stemple ind på festivalen på andendagen er lidt som at komme for sent til et middagsselskab og være fem genstande bagud. Well, I’m going in!

19.20, Nykjær: Tydeligvis ikke lavet af en københavner – så var joken gået på jyder. Men stadig sjovt.

IMG_1810

Vince igen19.22, Danni: Galehus. St. Vincent bliver først guitarspillende, siden high fivende og til sidst med et spontant indfanget ballondyr på hovedet båret rundt på skuldrene af en vagt nede ved publikum.

19.32, Køster: Til Foxygen – som lige fingerede et bandbreakup, spillede halvdelen af deres store hit ‘San Francisco’ på bånd og derefter en 10 sekunders coverversion af ‘Let It Be’…?

19.34, Køster: Foxygen – et virkelig sært mashup af partyband, studentikose påfund, progrock pg meeeget talentfulde korpiger.Foxygen igen

19.39, Køster: Keepin’ it real til Foxygen – med Gandalf-hat og armbånd tilbage fra ’90 på ryggen.

Foxygen igen igen19.47, Smølle: Der er to typer folk i verden — de, der kan lide Florence, og de, der kal lide The Machine. Spændt på hvem jeg tilhører.

19.47, Snab: Et hav af piger bliver løftet op på skuldrene til ’Rabbit Heart’ foran Orange, hvor den energiske gothfolk’er Florence Welch begejstrer. Fortæller Fez, at jeg har hendes to første singler på 7’er, men kan ikke rigtig huske den anden ud over ’Kiss with a Fist’.

Begejstring til Florence & the Machine.

Begejstring til Florence & the Machine.

19.59, Smølle: Har egentlig altid troet, Florence & the Machine betød noget i England, men slet ikke her. Skal da lige love for, jeg tog fejl.

20.09, Fez: Florence får meget ud af den naturlige vindmaskine. Der er blæst i den røde manke. Det hvide sæt, hun har på, er formentlig Chanel. Hun har i nogle år været muse for Karl Lagerfeld.

20.15, Danni: ‘Lookout Lookout’ nu hos Perfume Genius. Tyst pianoballade og et af de fornemste numre, vi kommer i nærheden af på festivalen. Men grumset lyd og sludrechartoller smadrer det.

20.22, Danni: Heller ikke, når Perfume Genius’ Mike Hadreas rejser sig fra tangenterne og spyer sine frustrationer (primært om at være homoseksuel) ud, er lyden med ham. Nå, Florence, så må det blive dig.

20.24, Smølle: Hver fiber i min krop burde reelt afvise Florence Welchs moder jord-shtik, men det sker ikke. De må være gode. Lige nu er vi midt i ‘Queen of Peace’, det ret fremragende højdepunkt på det nye album.

20.27: Fez: Der er et goth-element i Florences musik, så Elsnab og jeg får en snak om All About Eve og glemte 80er-bands med kvindelige frontfigurer med hang til tørklæder.

20.31, Nykjær: Food Court er Torvehallerne forklædt som bierstube. Biologiske chokoladebrownies blander sig med øl i plastickrus. Sådan kan man drikke sig i hegnet og stadig føle sig sund.

20.32, Smølle: “What kind of man loves like this?” En knægt på forreste række bliver lige hevet ind i varmen. Og skubbet eftertrykkeligt ud igen. Hun kan noget med et publikum. Og han tog det pænt.

20.40, Køster: Er lige dukket op til Florence + The Machine. Lidt som at tøffe ind i et Formel 1-løb i sin Fiat 500. Jeg forsøger at hægte mig på! ‘Say My Name’!

20.43, Snab: Nå ja, ’Dog Days Are Over’ hedder den anden Florence-single. Meget vellykket Orange hovednavns-koncert. Hun får det maksimale ud af det. Lidt anonymt band. Men der var harpe.

20.44, Køster: – og der røg jeg så direkte ind i midten af feltet. ‘You’ve Got The Love’ stikker måske ikke så dybt, men den er dælme svær at modstå her i aftensolen på Orance Scene.

Florence

20.44, Smølle: I Got the Love. Tror jeg. Men laver altså ikke hjerte-håndtegnet.

20.45, Fez: “Jeg elsker dig”, råber den unge fyr ved siden af mig. Da Florence begynder på Candi Statons ‘You Got The Love’, er jeg tæt på at tilslutte mig. Det er sådan noget, festivaler gør ved mig.

20.47, Smølle: Enten har Florence Welch bare fødder, eller også er hendes sko OGSÅ gennemsigtige …

20.53, Køster: Florence vil have os til at kramme vores sidemand. På en måde glad for at jeg er blevet lidt væk fra blogbrødrene.

21.04, Fez: En milliard menesker rykker fra Orange til Avalon og Jungle for at få noget funk. Men først skal pitkøen til Muse forceres. Jeg står godt fast, de progrock-typer.

21.07, Køster: Jungle trækker den med lang, larmende ouverture over højttalerne på Avalon. Noget at leve op til.

21.14, Nykjær: Hvis man var for ung til at fange de tidlige 90’eres britiske acid jazz-bølge, er der en ny chance nu. Jungle lægger det helt sprøde brit-groove lige nu på Avalon.

21.24, Danni: Kaos ved Avalon. Men Jungles funk og falsetharmonier når ud og skaber dans 30 meter fra teltdugen.

21.24, Køster: Jungle holder det propfyldte telt i konstant suspense med deres groovy midtempo-pop. Folk er klar til at eksplodere!

IMG_175121.25, Anders: Masser af plads i teltet til de gamle drenge i Mastodon, der spiller støjende men også lidt stillestående. Som en Harley, der kører 40 km/t midt på vejen. En magtdemonstration, men også lidt irriterende.

21.26, Fez: Hvis jeg flyttede sammen med Jungle, ville der være mange dubletter i den fælles pladesamling #electrofunk #keyboardsoul

21.29, Anders: Der spilles luftguitar til Mastodon.IMG_1755

21.35, Køster: Der er ekstreme mængder kærlighed i luften på Avalon. På en måde ret fantastisk at Jungle kan holde den feeling kørende uden at forløse den en gang imellem. Verdens længste forspil kører nu på sjette-syvende sang.

21.39, Køster: Også stor ros til Roskildes gener fra Jungle: “You’re so beautiful here! Where we are from, people are so fucking ugly!” De er fra England.

21.40, Nykjær: De legendariske “oppustelig alien der knepper en ko”-folk kan nu føje Jungle til listen over navne, der har kaldt dem fra scenen. Big up!

IMG_182221.45, Køster: Roskildes hedeste love-in er en realitet. Alle elsker alle i Avalons Jungle.

21.47, Nykjær: Efter 45 minutter kommer det første egentlige klimaks i Jungles groove-lækkerier. Uden at det har været kedeligt undervejs. Og nu er festen total til hittet “Busy Earning”.

21.49, Fez: Jungle hæver tempoet en my. ‘Busy Earnin’ bliver genkendt og lyder vildt meget som Stereo MC’s

21.55, Fez: Mere disco. Jungle slutter sig til Pharrell. Bedste discofestival længe/ever. ‘Time” gør det sjovt at stå langt uden for Avalon og se beatet ramme i folk.

21.52, Køster: Jungle opfordrer til crowdsurfing på Avalon. Publikum følger trop. Det hele foregår pænt og rart og ordentligt, ligesom musikken.

21.59, Køster: Vanvittig Jungle-koncert. 45 minutters opbygning til et altomsluttende discohouseklimaks. Mange år siden jeg har oplevet så heftig luuuv i et scenetelt.

22.00, Snab: ‘Top quality breeding,’ kommenterer Jungle – uden sammenhæng, antager jeg – publikum. Father John Misty talte vist om ’great gene pool.’

22.19, Snab: Meget sparsomt fremmøde til Pallbearer på Pavillion. Meget lidt fremdrift. Snupper en Dixie Burger, nu jeg alligevel er i området.

22.27, Danni: Overhører halvdelen af klassisk Roskilde-samtale:
– Er du kommet ind?
– …
– Fedt! Hør her, du skal gå højre om badesøen.
– …
– Ja. Og så ligger vi til højre. Tæt på hegnet. Der er tre iglotelte på række.
– …
– Jo, men jeg er ikke sikker på, at vores pavilion stadig står op.
– …
– Okay, jeg prøver at forklare det på en anden måde …

22.45, Smølle: Satans. Turen til teltet og trøjen går via Muse. Jeg mangler ord for, hvor sløjt det er.

23.06, Danni: Mens Muse vrøvler om droner på Orange, danser vi til Kasai Allstars fra Congo på Avalon.

Ikke Muse

23.11, Køster: Til Bikstok. Arena er proppet. Folk er KLAR. I øvrigt anden gang, Blæs prøver en massiv comebackkoncert her – første gang var med Malk de Koijn i 2009.

23.13, Nykjær: Kan høre en halv kilometer fra Orange, at Muse er 400 procent mere rockopera end jeg magter lige nu.

Campingstol23.13, Snab: Kan kun opfatte det her som en provokation. SÅ meget ledig teltplads, og så sætter fyr sig i campingstol lige foran mig. Overvejer mange reaktioner, men vælger stille og roligt at forlade noget trivielle Kassai All Stars med alt for meget/overstyret bas. Rastløsheden sætter ind.

23.24, Danni: Med det a cappellakor, Kasai Allstars kører lige nu, vil det ikke overraske mig, hvis en af dem pludselig løfter en løveunge op i strakte arme.

Bikstok Ølbong23.35, Køster: Bikstok med fuldt band er gode og nyder tydeligvis øjeblikket. 10 år siden de stod her sidst.

Kaytranada23.35, Snab: Rastløsheden har overtaget. Giver hurtigt op til Kaytranada på Apollo. Flot scene i nattelyset, men stadig en dårlig plads med trafik mellem festivalplads og campingområde.

23.40, Køster: Interviewede engang Dwayne fra Bikstok, hvor han fortalte om et besøg hos sin sagsbehandler, der spurgte hvad han gerne ville. “Jeg har gang i et reggaeband”, sagde Dwayne. “Ok, don’t quit your day job”, sagde sagsbehandleren. Jeg håber, den sagsbehandler er her nu.

23.42, Snab: Rammer Orange, netop som Muse er blevet stille. Hahaha. Kæmpe triumf. Hvor heldig kan man være?

23.43, Snab: Doh! Der kommer ekstranumre. ‘Uprising’ og ‘Knights of Cydonia’. Ser et par medlemmer af Nephew rejse sig fra et bord backstage og storme ind på pladsen. Ved ikke, hvad jeg skal lægge i det. Vælger at gå i panik.

23.43, Danni: Vil du se landets NGO-ansatte forsvinde ind i lag af rytmer og danse de bedyrede nedskæringer i ulandsbistanden ud af kroppen, er Kasai Allstars på Avalon stedet. Koncerten her kan kurere lidt af hvert.

23.45, Køster: Bikstok fejler ikke noget, det er højest lidt løst. Men med to allerede legendariske koncerter under bæltet – Father John Misty og Jungle – kan ørerne ikke mere. ‘Danmarks Koner’ rocker ellers crowden helt ud på campingpladsen. Godnat og sov godt!

23.51, Køster: På vej hjem gennem Mediebyen og – jarh! Så er der Ennio Morricone på Orange! ‘Man With Harmonica’-temaet fra Once Upon A Time In The West. Utvivlsomt det bedste vi kommer til at høre fra Muse i aften.

0.03, Danni: Midt i omstillingen fra Congo-fest til canadisk art-punk med Ought på Pavilion.

0.17, Danni: Ought er godt, fordi deres sange er gode. Melodisk omskiftelige og proppet til randen med skarpe foredrag. Men lidt flinkt leveret. Gid bandmedlemmerne kunne finde 20 procent mere krukkeri.

0.43, Danni: Typisk debutproblem hos Ought: Træder vande med b-sider for at fylde tiden ud. Ville være rart, hvis festivalen åbnede for, at man kan spille kortere koncerter. Mere intensitet, højere kvalitet.

0.54, Danni: Hm, og Ought spillede så ikke deres afgjort bedste nummer, ‘Today, More Than Any Other Day.’ Har øv’eren på.

Haiti1.07, Smølle: Chouk Bwa Libeté på Gloria kl ét om natten. De er fra Haiti og spiller på fer. Mer’ Bloggers By Choice-esque bliver det sgu ikke.

1.52, Nykjær: At høre Die Antwoord er som at have hovedet siddende fast i en spilleautomat. På speed. Søger mod Arena og Hot Chips indie-disco.

2.00, Nykjær: Gutterne ved siden af fordriver ventetiden til Hot Chip med at synge OB-sange. Peter Utaka bliver hyldet. Blogbroder Danni burde være her.

2.09, Nykjær: Hot Chips kvindelige trommeslager er ikke meget større end to poser morgenbrød. Men hun tæsker et disco-groove så hårdt, at hun formentlig kan lægge alle drengene i bandet ned i arm.

2.24, Nykjær: Medlemmerne i Hot Chip ligner IT-ingeniører. Nåhja, lige undtagen trommeslageren. Men det hindrer ikke fire af dem i at træde frem til scenekanten og lave danserutine i bedste boybandstil. Det var den sidste tændsats, der skulle til. Nu er der for alvor fest i Arena.

2.34, Smølle: Yeah, jeg ville skrive et par ord om Hot Chip. Men første chance for at stå stille var efter ½ time. Så mange bangers fra start.

2.38, Smølle: Venstre keyboardmand — har ikke styr på hans navn — nød også starten. Ret tydeligt, han bærer til venstre i alle fald.

2.51, Nykjær: Hot Chip holder kadencen. Alexis Taylor og Joe Goddard kan deres house, og det smitter af på bandets musik. Der er natklubstemning på Arena. Det er fedt!

Chip2.56, Smølle: Kæmpe kasket, tonede mormorbriller og en Royal Trux-T-shirt. Svært ikke at holde af Alexis Taylor.

3.03, Smølle: Fantombriller: Når man for 117. gang retter på de solbriller i panden, som man forlængst har lagt i teltet, men stadig kan mærke.

3.15, Nykjær: Hot Chip lukker en helt forrygende fest med deres version af Bruce Springsteens “Dancing In The Dark”, der lyder så naturlig, som havde den sang altid været en synthpop-sang. Nu er det allersidste hevet ud af festivalbenene, tid til at ramme teltet.

4.16, Smølle: Solen står op over campingens Strandvej. Om fire timer koger den os herinde. Nok bedst at få lidt søvn.

Strandvej

 

Veronica 3

 

Pladsen foran Pavilion er velfungerende.

Pladsen foran Pavilion er velfungerende.

'Øl og Satan som ungdommen kan lide det'

‘Øl og Satan som ungdommen kan lide det’

Veronica 5

Veronica 4

 

Veronica 2

Kommentér indlægget